Jak nenaletět na Black Friday a nakoupit skutečně výhodně…

Jak nenaletět na Black Friday a nakoupit skutečně výhodně…

Před Vánoci mnoho obchodníků nabízí v rámci Black Friday zvýhodněné ceny na své zboží. Je jejich nabídka skutečně tak lákavá a nebo se jedná o geniální marketingový trik, který zvýší obrat? Poradíme vám jak skutečně nakoupit výhodně a vyhnout se tak iluzi výhodné ceny.

Sdílejte obsah s přáteli
Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílejte na Pinterestu

Před Vánoci mnoho obchodníků nabízí v rámci Black Friday zvýhodněné ceny na své zboží. Je jejich nabídka skutečně tak lákavá a nebo se jedná o geniální marketingový trik, který zvýší obrat? Poradíme vám jak skutečně nakoupit výhodně a vyhnout se tak iluzi výhodné ceny.

Ověřte si, zda jste získali skutečně výhodnou nabídku

Nepředpokládejte, že vše, co se tváří jako výhodný nabídka, je skutečně tak výhodné, jak vám chce prodejce namluvit. Například v roce 2019 bylo skutečně v nabídce pouze 1 % položek, jejichž ceny byly skutečně zlevněny; vše ostatní bylo k dispozici za nižší cenu v období šesti měsíců předtím nebo potom. Obchodníci velmi často manipulují s cenou, aby vytvořili iluzi nižší ceny. Před nákupem si udělejte malý průzkum a ujistěte se zda se skutečně jedná o výhodnou nabídku. Někteří prodejci někdy zvyšují ceny před obdobím výprodejů, aby to v daný den vypadalo, že nabízejí výhodnou nabídku.

Pokud se chystáte navštívit nějaký obchod a hledat konkrétní zboží, ověřte si to ještě předtím, než se tam vydáte. Prodejci nejsou povinni vám sdělit, kolik věci stály dříve, takže je na vás, abyste si udělali vlastní srovnání.

Uvědomujte si marketingové triky

Prodejci mají řadu způsobů, jak vás přimět k úspěšnému utrácení, které vás pak může vést k výčitkám. Prohlédnutím těchto triků se vyhnete marketingovým pastem. Jedním z běžně používaných triků je vyvolání pocitu naléhavosti. Tehdy se setkáme s hesly typu “zbývá ještě 10 kusů” nebo “pospěšte si s nákupem, dokud jsou ještězásoby”. S tím se můžete setkat v online nebo v kamenných obchodech. Většina spotřebitelů by si takové zboží nevědomky vybrala, protože věří, že je to teď, nebo nikdy.

Dalším trikem, který ve vás vyvolá pocit, že musíte rychle nakoupit, je zpráva informující o tom, kolik lidí si prohlíží zboží, které si prohlížíte. To ve vás vyvolá dojem, že je velmi ceněná a možná brzy dojde - připomeňte si, že mnozí ze zákazníků pravděpodobně nepůjdou dál a zboží si nekoupí.

Mějte seznam věcí, které chcete

Možná potřebujete nové oblečení nebo máte věci, o kterých víte, že je chcete koupit ostatním lidem jako dárek. Napište si seznam, kterého se můžete držet, a před zahájením výprodejů si udělejte cenový průzkum. Pokud například chcete televizor, ujistěte se, jaké funkce chcete, aby měl. Některé obchody využívají Černý pátek jako příležitost k vyprodání starých nebo neoblíbených zásob. Je méně pravděpodobné, že se necháte unést okamžikem a koupíte něco, co není úplně to pravé, pokud budete mít jasnou představu o tom, co hledáte, když začnete nakupovat, vyhnete se tak emočnímu nákupu špatného zboží.

Kromě jasného seznamu doporučujeme abyste dodržovali rozpočet, ať už platíte teď, nebo později. Pokud u pokladny používáte metodu "kup teď, zaplať později", nebuďte příliš optimističtí ohledně toho, co si budete moci dovolit zaplatit. Vánoce jsou drahé a něco se může pokazit - třeba se vám v lednu porouchá kotel a vy budete mít méně peněz, než jste čekali.

Nekupujte něco jen proto, že je to levné, pokud to nepotřebujete, nechcete nebo si to nemůžete dovolit, jsou to jen vyhozené peníze. Pokud máte pochybnosti, doporučuje přemýšlet o věcech z hlediska toho, jak dlouho vám bude trvat, než je zaplatíte. Pokud se cena rovná dvěma dnům práce, a ne dvěma hodinám práce, může to rozhodování o tom, zda něco potřebujete, udělat mnohem jasnější.

Odhlášení odběru e-mailů

Pokud jste se někdy přihlásili do newsletteru nějakého prodejce, pravděpodobně jste již obdrželi alespoň jeden e-mail s informací o jeho výprodeji v rámci Black Friday. Jen málokterá z nabízených nabídek se bude pravděpodobně týkat věcí, které chcete, ale chytře napsaná marketingová reklama a titulky o úsporách vykřikující z předmětu vás mohou snadno nalákat, abyste se podívali jen pro případ, že byste si chtěli něco koupit. Odstraňte své nákupní pokušení tím, že zprávu smažete a odhlásíte se z odběru newsletteru.

Sdílejte obsah s přáteli
Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílejte na Pinterestu

Vybíráme z tipů