Povánoční výprodej je tu: Přinášíme tipy na co si dát pozor…

Povánoční výprodej je tu: Přinášíme tipy na co si dát pozor…

Češi povánoční výprodeje milují a obchodníci to moc dobře ví. Jak však dokazují zkušenosti odborníků, deklarované slevy často žádnými slevami nejsou. Pokud jste letos pod vánočním stromečkem našli peníze nebo dárkový poukaz a chystáte se využít novoročních slev, tyto tipy jsou určeny právě pro vás. Poradíme vám čemu je potřeba věnovat pozornost abyste skutečně výhodně nakoupili a posléze nelitovali svého nákupu.

Sdílejte obsah s přáteli
Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílejte na Pinterestu

Češi povánoční výprodeje milují a obchodníci to moc dobře ví. Jak však dokazují zkušenosti odborníků, deklarované slevy často žádnými slevami nejsou. Pokud jste letos pod vánočním stromečkem našli peníze nebo dárkový poukaz a chystáte se využít novoročních slev, tyto tipy jsou určeny právě pro vás. Poradíme vám čemu je potřeba věnovat pozornost abyste skutečně výhodně nakoupili a posléze nelitovali svého nákupu.

Sleva jen naoko

Obchodníci moc dobře vědí jak se slevami pracovat a velmi často se stává, že sleva je vytvořená takzvaně jen na naoko. Pozor byste si měli dát zejména na falešné slevy, kdy prodejce cenu výrobku vlastně vůbec nesníží a slovo sleva použije jen jako magické lákadlo. Někteří obchodníci zase ceny na čas zvýší, aby je pak mohli zase snížit na původní hladinu a rozdíl vydávat za falešnou slevu. S tímto příkladem se velmi často setkáte v praxi a jedná se o klamavé praktiky, které mají za cíl mást zákazníka a motivovat ho k většímu nakupování.

Matoucí reklamní bannery

Reklamní bannery mohou mást, nevěřte tedy příliš jejich tvrzením. Pozastavit byste se měli zejména reklam, které nabízí kouzelnou formuli - výprodej až 80 %. Jakmile se dostanete do e-shopu inzerovaného zjistíte, že vám dělá problém najít konkrétní 80% slevou. Dalo by se říci, že slovo sleva magicky působí na spotřebitele, kteří s vyšší pravděpodobností zboží koupí a získají tak pocit výhodného nákupu.

Proto si vždy srovnejte cenu kupovaného zboží mezi několika obchodníky, abyste měli jistotu, že je sleva opravdu skutečná. V budoucnu budou muset nejen e-shopy vztahovat slevu k ceně, za kterou se produkt prodával v posledních 30 dnech.

Cílený marketing

Věnujte vyšší pozornost upozorněním o zpracování osobních údajů a o používání cookies. Vyvarujte se automatickému udělování souhlasu s jejich zpracováním. Neudělení souhlasu se totiž nijak nemůže dotýkat uzavírané kupní smlouvy, takže tím o nic nepřijdete.

Pokud souhlasy budete pokaždé udělovat, obchodníci mohou sledovat vaše chování na internetu a následně vás oslovovat s levnějšími nabídkami jejich zboží, protože vědí co nejčastěji kupujete. Zároveň mohou ceny také navyšovat podle toho co nejčastěji na internetu hledáte. Pokud máte takové podezření, cenu si raději ověřte v takzvaném anonymním režimu internetového prohlížeče, v němž se nepoužívají cookies ani jiná dočasná data ukládaná v prohlížeči. V těchto souborech jsou totiž uloženy informace o vašem uživatelském chování.

A jak je to se zárukou zlevněného zboží?

Někdy se můžete setkat s tvrzením, že u zlevněného zboží není žádná záruka či je časově omezena. Toto v souladu se zákonem není možné, i na zboží zakoupené ve slevě platí zákonná záruka 24 měsíců. Jsou zde však i malé výjimky a to zlevněné zboží s vadou (tato vada přeci reklamovat nelze). Na všechny ostatní vady daného zboží ovšem záruka platí. O důvodu takové slevy musí být zákazník při nákupu informován a tato skutečnost by měla být potvrzena i na dokladu o koupi.

Sdílejte obsah s přáteli
Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílejte na Pinterestu

Zboží, které by vás mohlo zajímat

Vybíráme z tipů