článek

Zchlaďte se v horkých letních dnech správnými potravinami…


Vysoká horka představují obrovskou zátěž pro náš organismus. Velmi často jsem v tomto období vyčerpaní, nesoustředění, špatně spíme a nemáme vůbec chuť k jídlu. Díky těmto potravinám se všem těmto potížím můžeme vyhnout...
(celý článek)

Vysoká horka představují obrovskou zátěž pro náš organismus. Velmi často jsem v tomto období vyčerpaní, nesoustředění, špatně spíme a nemáme vůbec chuť k jídlu. Díky těmto potravinám se všem těmto pot...
Sdílejte obsah s přáteli



Vysoká horka představují obrovskou zátěž pro náš organismus. Velmi často jsem v tomto období vyčerpaní, nesoustředění, špatně spíme a nemáme vůbec chuť k jídlu. Díky těmto potravinám se všem těmto potížím můžeme vyhnout.

Maso


Konkrétně pro letní období se hodí maso skopové, dál husa, krůta, divoký králík a křepelka. Grilování patří k oblíbeným letním aktivitám, ve vysokých teplotách se však nedoporučuje. Veškeré grilované maso vysoce zahřívá náš organismus. Stejné dopady má také úhoř, humr, treska, langusta nebo tuňák.

Zelenina


Vhodná je zelenina s vysokým obsahem vody. Perfektní je například okurka, která má maximum vody a minimum kalorií. Dokonale zchlazuje tělo a je protizánětlivá. Výborné jsou okurkové nápoje s mátou. V parných dnech nám pomůžou také rajčata, hlávkový salát nebo ředkvičky. Dejte si také růžičkovou kapustu, ledový salát, polní salát, červenou řepu, pastinák, artyčoky, rajče, salát, lilek, květák, brokolici, čínské zelí, chřest, mangold, papriku, špenát, řeřichu i ředkvičky. Všechny tyto druhy zeleniny ochladí náš organismus. Stačí zajít na nejbližší farmářský trh nebo do supermarketu.

Ovoce


Pokud v horkách běžně omdléváte, noste u sebe broskve. Jsou bohaté na vitamín A, B2 a draslík a působí proti mdlobám. Chlazený nápoj z manga je to nejlepší, co můžete v parných letních dnech pít. Obsahuje vitaminy a minerální látky, které vás nejen zchladí, ale ochrání vás před únavou z horka. Velmi osvěžující je také angrešt. Jeho konzumací zároveň bojujete proti vráskám a stárnutí kůže, které způsobuje nadměrné opalování. Co se týče citrusových plodů, raději sáhněte po grepu, než pomeranči. Ochladí nás také borůvky nebo jablka, grapefruit, ananas, kiwi, rebarbora, citron, jahody, rybíz, mandarinky, pomeranče, borůvky, žlutý meloun, kaki, mango, papája, vodní meloun, sladká jablka, banány, hrušky a hrozny patří mezi ochlazující ovoce. Některá druhy jsou exotické, ale většina nám roste přímo na zahrádkách. Zajímavé je, že třeba takové meruňky se naopak řadí do potravin zahřívacích. Ty si proto raději zavařte a přidejte je v zimě do obilné kaše k snídani.

Mléčné výrobky


Ovoce s jogurtem ke snídani – ovoce v kombinaci s mléčným výrobkem je ideální volba pro letní snídani. Ovoce nám pomůže doplnit tekutinu, kterou ztrácíme pocením a jogurt dodá tělu laktobacily. Zvolte ovčí i kozí sýr a kozí mléko, jogurt, tvaroh, kefír i kysaná smetana mají na náš organismus chladivý efekt. Kdo má oslabenou dráhu sleziny (je zimomřivý a unavený), měl by se vyhýbat hlavně produktům z kravského mléka. Ty kozí a ovčí ale určitě prospívají všem už proto, že mají nižší obsah těžko stravitelné laktózy.


  • Autor: Adela S
  • Publikováno:

Kategorie:

Sdílejte článek s přáteli!

Přidat komentář


Jméno a příjmení:

Váš komentář:

Vybíráme z magazínu